W gliwickiej dzielnicy Ligota Zabrska, przy ul. Ceglarskiej szybko rośnie Marco Football Center – nowoczesny, całoroczny obiekt dla profesjonalistów i amatorów piłki nożnej. Inwestycję finansuje gliwicka firma Marco, a partnerem sportowym jest Akademia Piłkarska TEAM.
O pasji i filozofii, które znalazły realizację, rozmawiamy z Markiem Ślibodą, prezesem spółki Marco oraz Jarosławem Kaszowskim, szefem AP TEAM.
Skąd pomysł na Marco Football Center?
Jarosław Kaszowski: Już 10 lat prowadzę akademię dla dzieci i korzystałem z różnych obiektów sportowych w Gliwicach. Brakowało takiego, w którym można trenować cały rok bez względu na pogodę. Podzieliłem się tą troską z Markiem Ślibodą, przedsiębiorcą i wielkim pasjonatem sportu. Droga od pomysłu do realizacji okazała się krótka, bo niespełna trzyletnia.
Marek Śliboda: Ta inwestycja dobrze wpisuje się w filozofię działania Marco. Staramy się budować wokół siebie minispołeczności i przyciągać ludzi pozytywnych, ambitnych, z inwencją. Takich, jak Jarek Kaszowski i jego akademia. Marco Football Center to oczywiście projekt komercyjny, ale też wartość dodana, którą wnosimy do społeczności lokalnej.
Marco Football Center to będzie jakość i klasa na miarę Europy.
JK: Tak. Dwa boiska ze znakomitą sztuczną nawierzchnią. Duże w całorocznej hali nakrytej dachem pneumatycznym (tzw. balon). Bezpośrednio połączonej z przestronnym budynkiem zaplecza sportowo-socjalnego z wieloma szatniami, salą konferencyjną i widokową kawiarnią. Mniejsze boisko obok placu z urządzeniami do ćwiczeń i rekreacji. Do tego obszerny parking. To opis obiektu w dużym skrócie.
MŚ: Wizytowaliśmy istniejące obiekty tego typu. Zdecydowaliśmy się postawić na dużo wyższą jakość i klasę. I nie chodzi tylko o lepsze materiały czy rozwiązania techniczne, ale także o pewne unikalne partnerstwo. Na każdym etapie procesu inwestycyjnego szeroko konsultowaliśmy się z różnymi środowiskami. Po to, by powstał obiekt jak najbardziej funkcjonalny i przyjazny. Pod koniec budowy kontynuujemy ideę szerokich konsultacji. Teraz patrzymy już na przyszłych użytkowników. Wkrótce uruchomimy specjalny arkusz kontaktowy „Pięć Pytań do Piłki” na stronie marcofootballcenter.pl. Będzie to narzędzie pomocne w nawiązaniu relacji ze wszystkimi, którzy planują grać w piłkę w Marco Football Center. Już zachęcamy do kontaktu - przy okazji będzie można wygrać naszą wyjątkową piłkę z limitowanej edycji triaGOL2021!
Czy ośrodek dedykowany jest wyłącznie AP TEAM?
JK: Akademia ma tu swoją stałą bazę na treningi i turnieje. Jednak ważnymi użytkownikami będą także kluby piłkarskie oraz amatorzy, czyli grupy koleżeńskie, środowiskowe, pracownicze. Obiekt będzie również otwarty dla rodzin, seniorów czy osób wymagających rehabilitacji ruchowej.
MŚ: Inwestujemy ponad 7,5 mln zł i chcemy przyciągnąć jak najwięcej użytkowników i dać im maksimum zadowolenia. Jesteśmy przekonani, że ten okazały obiekt stanie się też ważną platformą do łączenia ludzi poprzez sport. Już oferujemy szeroką współpracę biznesową i reklamową.
Czy inwestycja realizowana w czasie pandemii jest ryzykownym przedsięwzięciem?
MŚ: Siłą Marco jest profesjonalizm, jakość funkcjonowania i zaangażowani ludzie, którzy samodzielnie myślą i skutecznie działają. Mimo wszechobecnej narracji pandemicznej apokalipsy, zdołaliśmy przekuć - dotykające także i nas - problemy zewnętrzne na sukcesy wewnętrzne. Przez ten trudny rok Marco zwiększyło przychody i dochody, wdrożyło wiele nowych produktów, pozyskało wartościowe wieloletnie projekty, poprawiło produktywność i zracjonalizowało wiele pozycji kosztów. Do tego ruszyła wielomilionowa inwestycja pod szyldem Marco Football Center.
Marco Football Center to dla Akademii Piłkarskiej Team ogromna szansa.
JK: Oczywiście! Zyskujemy znakomity obiekt i możemy w nim planować rozszerzony proces szkolenia dzieci i młodzieży z wyższą jakością. Funkcjonalność, powierzchnia, infrastruktura i wyposażenie po prostu przeniosą naszą akademię w zupełnie nowy wymiar.
Marek Śliboda
lat 42. Gliwicki przedsiębiorca, założyciel i współwłaściciel Marco sp. z o.o. , firmy produkującej specjalistyczne elementy znakowania dla największych koncernów w branży motoryzacyjnej, elektronicznej, mechanicznej i zbrojeniowej. Jest m.in. laureatem Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii Odpowiedzialny Biznes (2019 r.)
Jarosław Kaszowski
lat 42. Były piłkarz i legenda Piasta Gliwice. Przemierzył z nim długą drogę od B-klasy do Ekstraklasy. Założyciel Akademii Piłkarskiej TEAM, w której szkolą się dzieci od 4. roku życia. Zespoły Akademii uczestniczą w rozgrywkach ligowych i turniejach w wielu kategoriach wiekowych.
(ts)
Komentarze (0) Skomentuj