Skrzyżowania  Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego, a także rejon ronda im. gen. Andersa to w  godzinach porannego i popołudniowego szczytu są zakorkowane. Być może sytuacja poprawi się po nowej analizie ruchu oraz stworzeniu, na jej podstawie, koncepcji optymalnych rozwiązań drogowych dla tego rejonu miasta. W rejonach skrzyżowań objętych analizą pojawiły się już skrzynki pomiarowe wraz z kamerami.

Prace te dla Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach prowadzi Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DROG-MEN z Rudy Śląskiej, które ma 11 miesięcy na wykonanie pomiarów ruchu by sprawdzić  faktyczne natężenia, szczególnie w godzinach tzw. szczytu. Następnie przeprowadzona zostanie analiza ruchu, a finalnie przedstawione zostaną propozycje nowych rozwiązań dla układu komunikacyjnego obejmującego skrzyżowania ulic Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego, a także rejon ronda im. gen. Andersa.

– Koncepcje mają przedstawić po co najmniej dwa rozwiązania przebudowy powyższego układu komunikacyjnego, uwzględniając najbliższe 10 lat, kolejnych 10 do 20 lat oraz ostateczny układ zakładający całkowitą rozbudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. 
Ostatecznie gliwicki ZDM powinien otrzymać sześć rozwiązań koncepcyjnych, które stanowić będą podstawę do projektowania i rozbudowy skrzyżowań lub budowy nowych dróg. Pozwolą one na odciążenie ulic Kozielskiej i Andersa.

Pierwsze działania zmierzające do poprawy przejazdu w tym rejonie podjęte zostały z początkiem roku, kiedy to poszerzona została jezdnia w ciągu ulicy Okulickiego. Dzięki temu można było wyznaczyć dodatkowy pas ruchu. Dla usprawnienia przejazdu wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu.