Sześciu studentów i absolwentów Politechniki Śląskiej znalazło się w
gronie laureatów XIX edycji konkursu o nagrodę grupy Fiat Chrysler
Automobiles na najlepsze prace dyplomowe i badawcze. Do rąk absolwenta
gliwickiej uczelni trafiła również prestiżowa nagroda im. Giovanniego
Agnelliego, przyznana przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie. Uroczysta
gala rozdania nagród odbyła się w piątek, 23 marca, na Politechnice
Śląskiej.
Celem konkursu jest wspieranie młodych naukowców pasjonujących się przemysłem motoryzacyjnym i stosowanymi w nim nowoczesnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Można było zgłosić prace inżynierskie, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne z obszarów tematycznych powiązanych jak najściślej z tematami podanymi przez firmy grupy FCA działające w Polsce.
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie inżynierskie oraz cztery magisterskie. Nagrodzeni to: Artur Goś, Marcin Gaik oraz Paweł Lasek z wydziału elektrycznego, Jarosław Rzepecki z wydziału automatyki, elektroniki i informatyki, a także Dariusz Gros oraz Anna Hajok z wydziału mechanicznego technologicznego.
Wręczono również prestiżową nagrodę im. Giovanniego Agnelliego, przyznawaną przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie. W tym roku trafiła ona do rąk absolwenta Politechniki Śląskiej Dariusza Grosa za pracę „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”. Praca magisterska młodego inżyniera została uznana za pracę o największej wartości dla przemysłu spośród wszystkich nagrodzonych w tegorocznym konkursie.
– Ciągle staram się zmniejszać pojemności silników i zwiększać moc, jaką potrafią wygenerować. Wiele silników musi być poddawanych remontowi po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z mocniejszymi elementami możemy ten czas eksploatacji bezawaryjnie wydłużyć – mówi o swoich badaniach podwójny laureat z Politechniki Śląskiej.
Konkurs o nagrodę grupy FCA jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym Fiata, grupą FCA oraz trzema uczelniami polskimi: Politechniką Śląską, Politechniką Warszawską, Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.
W tegorocznej edycji nagrodzono sześć prac z Politechniki Śląskiej – dwie inżynierskie oraz cztery magisterskie. Nagrodzeni to: Artur Goś, Marcin Gaik oraz Paweł Lasek z wydziału elektrycznego, Jarosław Rzepecki z wydziału automatyki, elektroniki i informatyki, a także Dariusz Gros oraz Anna Hajok z wydziału mechanicznego technologicznego.
Wręczono również prestiżową nagrodę im. Giovanniego Agnelliego, przyznawaną przez Ośrodek Badawczy Fiata w Turynie. W tym roku trafiła ona do rąk absolwenta Politechniki Śląskiej Dariusza Grosa za pracę „Optymalizacja i analiza numeryczna własności wytrzymałościowych korbowodu silnika spalinowego”. Praca magisterska młodego inżyniera została uznana za pracę o największej wartości dla przemysłu spośród wszystkich nagrodzonych w tegorocznym konkursie.
– Ciągle staram się zmniejszać pojemności silników i zwiększać moc, jaką potrafią wygenerować. Wiele silników musi być poddawanych remontowi po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z mocniejszymi elementami możemy ten czas eksploatacji bezawaryjnie wydłużyć – mówi o swoich badaniach podwójny laureat z Politechniki Śląskiej.
Konkurs o nagrodę grupy FCA jest realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym Fiata, grupą FCA oraz trzema uczelniami polskimi: Politechniką Śląską, Politechniką Warszawską, Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej. Zaproponowane w nagrodzonych pracach opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Grupy FCA.
Komentarze (0) Skomentuj