Pierwszy w tym roku transport węgla do Wrocławia wyruszył wczoraj, w czwartek, 5 kwietnia. Węgiel trafia ze śląskich kopalń do portu w Gliwicach drogą kolejową. Po przeładunku z wagonów na barki w Śląskim Centrum Logistyki płynie Kanałem Gliwickim i Odrą do Wrocławia.
Grupa Kapitałowa OT Logistics podpisała umowę na przeładunek surowca w porcie w Gliwicach ze Śląskim Centrum Logistyki. Umowa pozwoli na kontynuację śródlądowych przewozów z Gliwic do Wrocławia. W połowie 2017 roku, po kilkuletniej przerwie, barki wróciły na tę trasę. OT Logistics planuje w 2018 przewieźć Odrą 250 tys. ton węgla.  Od lipca do grudnia 2017 r przewieziono ok. 127 tys. ton.

- Technicznie i organizacyjnie jesteśmy przygotowani na rozpoczęcie sezonu żeglugowego. Nasze zdolności przeładunkowe znacznie przekraczają wspomniane 250 tys. ton i oscylują w granicach miliona ton rocznie. Jeżeli po udrożnieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej i rozbudowie Elektrowni Opole potrzeby będą większe, jesteśmy gotowi inwestować w infrastrukturę i potrzebny sprzęt. Realizowana obecnie przebudowa stacji Gliwice Port umożliwi zwiększoną przepustowość pociągów – mówi Robert Goc, dyrektor ds. Rozwoju Śląskiego Centrum Logistyki SA.

- Cieszymy się, że regularne kursy towarowej żeglugi śródlądowej wróciły na polskie rzeki. Umowa ze Śląskim Centrum Logistyki to efekt rosnącego popytu na usługi śródlądowego transportu towarów. Żegluga śródlądowa jest uzupełnieniem przewozów drogowych i kolejowych, a ubiegły rok pokazał, jak bardzo potrzebna jest ta gałąź transportu. Liczymy, że rządowe plany udrożnienia najważniejszych rzek zostaną zrealizowane, co pozwoli nam na przedstawienie klientom atrakcyjnej oferty przewozowej na innych trasach. Już samo otwarcie stopnia wodnego na Odrze w Malczycach pozwoli wydłużyć sezon żeglowny na Odrzańskiej Drodze Wodnej do około pół roku na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Szczecina – dodał Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.

OT Logistics SA to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. Jest największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł. Akcje grupy od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj