Skarbnica będzie bazą wiedzy związanej z historią Żydów na Górnym Śląsku, a powstanie we współpracy z Instytutem Goethego, Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej, Jüdisches Museum Westfalen, Schlesisches Museum zu Görlitz oraz gliwickim Zespołem Szkół Filomata.
Znajdą się w niej archiwalne fotografie, dokumenty, stare mapy, tłumaczenia obcojęzycznych, nieznanych tekstów. - Postaramy się wypełnić białą kartę, jaką wciąż dla większości z nas
jest nieznajomość losów Żydów z Górnego Śląska. Skarbnica stanie się
bazą stacjonarną, dostępną w Domu Pamięci Żydów Górnośląskich,
udostępnimy ją również wirtualnie, w językach polskim, angielskim i
niemieckim - mówi Karolina Jakoweńko, szefowa DPŻG.
W ramach projektu powstanie również moduł edukacyjny - młodzi ludzie, uczniowie gimnazjów i liceów, sami wzbogacą Skarbnicę filmami, mapami oraz ścieżkami edukacyjnymi. - Będziemy inspirować uczniów, by uwrażliwić ich na tę część historii regionu. I choć korzystanie ze Skarbnicy będzie mogło odbywać się z dowolnego miejsca na świecie (poprzez internet właśnie), wierzymy, że pamięć o historii, dziedzictwie kulturowym, zabytkach nie przeminie, a stanie się jeszcze ważniejsza - dodaje Katarzyna Opielka, specjalistka ds. projektów.
Już zaplanowano kilka spotkań, w tym wycieczki z młodzieżą, podczas których uczniowie poznają różne formy kultury obrazu, by samodzielnie stworzyć projekt upamiętniający część tożsamości polsko-niemiecko-żydowskiej.
W ramach projektu powstanie również moduł edukacyjny - młodzi ludzie, uczniowie gimnazjów i liceów, sami wzbogacą Skarbnicę filmami, mapami oraz ścieżkami edukacyjnymi. - Będziemy inspirować uczniów, by uwrażliwić ich na tę część historii regionu. I choć korzystanie ze Skarbnicy będzie mogło odbywać się z dowolnego miejsca na świecie (poprzez internet właśnie), wierzymy, że pamięć o historii, dziedzictwie kulturowym, zabytkach nie przeminie, a stanie się jeszcze ważniejsza - dodaje Katarzyna Opielka, specjalistka ds. projektów.
Już zaplanowano kilka spotkań, w tym wycieczki z młodzieżą, podczas których uczniowie poznają różne formy kultury obrazu, by samodzielnie stworzyć projekt upamiętniający część tożsamości polsko-niemiecko-żydowskiej.
Komentarze (0) Skomentuj