Do ostatniego dnia lutego trwa konkurs na nowe logo Podokręgu Zabrze. By przybliżyć sens zorganizowania tego konkursu poprosiliśmy o krótką rozmowę wiceprezesa Tomasza Kulczyckiego.

– Jak zrodził się pomysł i dlaczego Zarząd Podokręgu Zabrze zdecydował się ogłosić konkurs na nowe logo? – Pomysł zrodził się kilka lat temu, dokładnie w pierwszym roku poprzedniej kadencji zarządu Podokręgu Zabrze. Od tamtego czasu, realizując wiele innych zadań z naszego programu wyborczego, rozmawialiśmy i konsultowaliśmy ten nasz pomysł z wieloma osobami. Teraz uznaliśmy, że nadszedł czas na zmianę i ogłosiliśmy konkurs na nowy znak graficzny symbolizujący nasz podokręg. Pyta Pan, dlaczego zdecydowaliśmy się ogłosić taki konkurs? Motywów jest kilka, ale dwa z nich są dominujące. Po pierwsze chcemy unowocześnić nasze logo, tak jak robi to wiele klubów, a przykładem może być m.in. Juventus Turyn czy Polski Związek Piłki Nożnej, którego nowa wizualizacja od kilku już lat wzbudza zachwyt. Po drugie chcemy odejść od symboliki miasta Zabrze, które jest obecnie dominujące, a pozwolę sobie przypomnieć, że w naszym Podokręgu zrzeszonych jest aż 75 klubów z kilku miast i powiatów, z dużym udziałem procentowym powiatu gliwickiego.

– Może Pan zdradzić kilka cech, które według Pana powinno zawierać nowe logo?
– Chciałbym , ale nie mam pojęcia. Właśnie dlatego organizujemy konkurs ze wspaniałymi nagrodami i chcemy zachęcić jak najwięcej osób do wzięcia w nim udziału i wspólnej zabawy. Rysujcie, improwizujcie, bądźcie kreatywni, zaskoczcie nasz zarząd. Niewykluczone, że właśnie Ty zostaniesz zwycięzcą.
Namawiam do udostępniania tej informacji wśród kibiców, a także w szkołach – nie tylko plastycznych – agencjach reklamy, ale również wśród amatorów, którzy mają zdolności plastyczne, rysują w domu i chowają swoje prace do szuflady. Teraz możecie wykorzystać okazję i stworzyć znak graficzny, który być może przez kilkadziesiąt lat będzie wykorzystywany nie tylko w naszym regionie, ale również poza nim.

– Czy organizacja konkursu na logo podokręgu jest jednoznaczna z tym, że od 1 marca br. nie będzie już wykorzystywana dotychczasowa identyfikacja wizualna z herbem Zabrza wkomponowanym w centralny punkt piłki?
– Nie, to nie tak. Konkurs zakończy się co prawda w ostatnim dniu lutego, ale po tym terminie Zarząd Podokręgu przystąpi do selekcji i wyboru najlepszych prac.
Chciałbym po tych pierwszych decyzjach zorganizować spotkanie z autorami najlepszych 2-3 prac i porozmawiać, poznać genezę danego projektu i poprosić o ewentualne poprawki. Ten etap wraz z wyborem zwycięzcy chcielibyśmy zakończyć do końca marca br. Bierzemy też pod uwagę, że zwycięski projekt może być na przykład narysowany, po czym będziemy musieli poddać go profesjonalnej obróbce graficznej. Nowe logo w pełnej krasie ma być gotowe najpóźniej przed zakończeniem bieżącego sezonu piłkarskiego, a oficjalnie zacznie spełniać swoją rolę wraz z inauguracją nowych rozgrywek.

 Regulamin konkursu

Załącznik
wstecz

Komentarze (0) Skomentuj