Przedstawienie teatralne dla dzieci, gra terenowa, warsztaty ekologiczne i kreatywne, degustacja gliwickiej wody oraz zabawy w strefie naukowej to tylko niektóre z działań jakie odbędą się w Centrum Handlowym FORUM podczas Światowego Dnia Wody obchodzonego 22 marca. Cykl zabaw edukacyjnych prowadzonych przez wodociągowców ma zwracać uwagę na to czego nie wolno wrzucać do toalety i w jaki sposób należy dbać o środowisko wodne.
To będzie niesamowita środa poświęcona ochronie środowiska wodnego. Edukacja przez zabawę odbywać się będzie od 15:00 do 19:00. W okolicach sceny głównej przedstawiciele gliwickiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji będą wprowadzać dzieci i dorosłych w tajniki swojej pracy. Zorganizują grę terenową „Śladami rurociągu FORUM”. Gracze będą musieli odnaleźć punkty na terenie centrum handlowego i rozwiązać zagadki. Podpowiedzi będzie można szukać w strefie naukowej, w której będzie można się dowiedzieć np. czego nie należy wyrzucać do toalety, jak segregować śmieci czy jak nie „produkować” nadmiernych ilości plastiku. Oczywiście nie zabraknie prezentacji walorów „Gliwickiej z głębin”, czyli wody płynącej w gliwickich kranach.
- „Gliwicka z głębin” dla każdego! Dla uczestników naszych zabaw i klientów Centrum Handlowego FORUM będziemy serwować wodę, która codziennie dostarczana jest do domów i płynie w gliwickich kranach, niosąc ze sobą potrzebne do życia składniki mineralne. Będziemy czekać na Was z saturatorem, a dla miłośników lemoniady i wody smakowej też przygotowaliśmy niespodzianki - mówi Adam Ciekański, prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach.
Podczas warsztatów ekologicznych zorganizowanych na stoisku gliwickich wodociągów będzie można „wyprodukować” własny śnieg, tęczę w szklance wody, wodne gwiazdozbiory, a nawet domową przepompownię. Natomiast w partnerstwie z Biblioforum, na podstawie książki „Pod ziemią, pod wodą” Aleksandry i Daniela Mizielińskich, odbędą się zajęcia, podczas których uczestnicy zamienią się̨ w płetwonurków, wspólnie będą̨ odkrywać́ podwodny świat rzek, jezior, mórz i oceanów. Artystycznym spojrzeniem na wodę w różnych stanach skupienia podzielą się gliwiccy fotografowie, których zdjęcia pojawią się na wystawie już w poniedziałek, 20 marca. W pasażu gliwickiego FORUM będzie można ją podziwiać aż 3 tygodnie.
Kampania „Toaleta to nie śmietnik” została zorganizowana przez Stowarzyszenie Wodociągowców Województwa Śląskiego, by złe nawyki związane z wyrzucaniem różnych rzeczy do toalet przekształcić na te właściwe. Rury kanalizacyjne dostosowane są do tego, aby przepłynęły przez nie produkty bytowe człowieka i tylko tyle. Tymczasem pracownicy oczyszczalni ścieków codziennie wyławiają nie tylko foliowe reklamówki czy materiały higieniczne. Bywa, że do kanalizacji trafia odzież, kable, meble czy nawet… żywe stworzenia. Na podstawie historii pieska wyłowionego wiele lat temu z katowickiej oczyszczalni powstał spektakl teatralny pokazujący co dzieje się w zaśmieconej kanalizacji. Właśnie to przedstawienie pt.: „Niezwykła przygoda psa Kropelki” zostanie zagrane 22 marca, o 18:00, na scenie głównej, na poziomie 0.
- Kampania wodociągowców skierowana jest do dzieci dlatego zdecydowaliśmy się wystawić spektakl, bo wiemy jak dobrze nasi mali klienci reagują na taką zabawową formę nauki. Spodziewamy się wielkiego zainteresowania, dlatego spektakl będzie punktem kulminacyjnym i zostanie zagrany na scenie głównej, przy której nie musimy się ograniczać w liczbie miejsc - mówi Alicja Suchańska-Królica, menadżer ds. administracji i marketingu w CH FORUM.
Wodociągowcy potwierdzają, że ludzie nie wiedzą, czego nie wolno wrzucać do toalety. Wiele osób jest zaskoczonych, że wyrzucanie do toalety resztek jedzenia to otwieranie restauracji dla szczurów. Włosy ściągane ze szczotek i wrzucane do toalety zamiast do śmieci, podobnie jak podpaski, pieluszki czy patyczki do uszu mogą być przyczyną wielu awarii sieci kanalizacyjnej. Temat odpowiedniego gospodarowania zasobami, edukacji ekologicznej najmłodszych (ale także ich opiekunów) to zagadnienia, którymi firmy wodociągowe zajmują się od dawna.
- Jednak, aby zwiększyć zasięg naszego dotarcia i naprawdę zmieniać nawyki mieszkańców postanowiliśmy od samego początku przekonać do wspólnych działań instytucje, które z wodociągami do tej pory miały niewiele wspólnego. Dlatego partnerami kampanii zostały instytucje edukacyjne: Kuratorium Oświaty w Katowicach czy Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach, kulturalne – Śląski Teatr Lalki i Aktora „Ateneum”, Uniwersytet Śląski Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. Patronatami kampanię objęły instytucje, dla której ochrona środowiska naturalnego jest szczególną wartością – Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach oraz Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie. Teraz kampania trafia do centrum handlowego – mówi Andrzej Malinowski, prezes Stowarzyszenia Wodociągowców Województwa Śląskiego
Na terenie gliwickiego FORUM w toaletach pojawią się również naklejki z graficzną listą przedmiotów jakich nie można wrzucać do toalety. Naklejki w toaletach oraz kilka godzin atrakcyjnych zabaw edukacyjnych w Centrum Handlowym FORUM jest przeniesieniem kampanii „Toaleta to nie śmietnik” do dużych obiektów handlowych na terenie województwa śląskiego. Najprawdopodobniej jeszcze w tym roku podobne eventy pojawią się w kilku śląskich galeriach.
Światowy Dzień Wody obchodzony 22 marca, to doskonała okazja, by zastanowić się nie tylko skąd bierze się woda w naszych kranach, ale również jak zachowywać się w toalecie i zmieniać nawyki, dzięki którym można lepiej dbać o środowisko naturalne.
Zmieniajmy swoje nawyki podczas nauki przez zabawę w FORUM!
O CENTRUM HANDLOWYM FORUM W GLIWICACH
FORUM: centrum handlowo-rozrywkowe o pow. handlowej 43.000 mkw., położone w ścisłym centrumGliwic. W 2017 roku obiekt przeszedł gruntowną modernizację części wspólnych i pasażu, pojawiły się także nowe ciągi komunikacyjne i rozwiązania funkcjonalne. Wśród około 120 najemców CH FORUM są renomowane marki modowe i z sektora „zdrowie i uroda”, w tym m.in.: C&A, Deichmann, Douglas, Half Price (Grupa CCC), H&M, KappAhl, New Yorker, Reserved, Rossmann, Sephora, SuperPharm. Inne branże także reprezentowane są przez wiodące marki: RTV Euro AGD, Pepco, Empik, Martes Sport, Smyk, TEDi, DUKA, Home&You. Część rozrywkowa CH FORUM to m.in. 13-ekranowe kino Cinema City – jedyny multipleks w Gliwicach, klub fitness Interfit Club, a także Bajkowy Labirynt – Centrum Rozrywki. W strefie restauracyjnej o oryginalnej architekturze i stylistyce, najemcy oferują dania różnych kuchni i stylów. Strefa jest przyjazna pupilom i ma wydzielone miejsce dla posiadaczy zwierząt. W centrum pod nazwą Biblioforum działa - jedna z nielicznych w Polsce - filia miejskiej biblioteki publicznej.
Właścicielem CH FORUM w Gliwicach jest DEKA Immobilien GmbH; zarządcą: MVGM, jedna z czołowych w Europie firm w obszarze zarządzania nieruchomościami.
Materiał partnera
Komentarze (0) Skomentuj