W wyremontowanej przez miasto i w pełni dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami nowoczesnej siedzibie, na parterze budynku przy ul. Jana Pawła II 10a od 1 września będzie można m.in. uzyskać pomoc w zakresie świadczeń zdrowotnych i otrzymać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.  Oddział NFZ wraca do Gliwic po półtora roku.

Obsługujący trzy stanowiska specjaliści Narodowego Funduszu Zdrowia pomogą mieszkańcom m.in. wyjaśnić status ubezpieczenia, wskażą, gdzie i jak się leczyć, udzielą wsparcia przy realizacji zleceń na wyroby medyczne, przedmioty ortopedyczne i tzw. środki pomocnicze, wyrobią od ręki Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, a razie potrzeby udzielą też pomocy w zakresie Internetowego Konta Pacjenta (IKP). 

Do dyspozycji osób niepełnosprawnych przygotowano więc m.in. „niebieskie” miejsce parkingowe na tyłach budynku, z wjazdem od strony ul. Jana Pawła II. Każde z pomieszczeń około 80-metrowego, klimatyzowanego lokalu przystosowano do bezproblemowego wjazdu osoby na wózku inwalidzkim i oznaczono tabliczkami informacyjnymi z wypukłym tekstem oraz piktogramami alfabetu Braille’a. Obniżono także wysokość włączników świateł w przestronnej toalecie, pokoju opiekuna z dzieckiem (przydatnym zarówno do karmienia, jak i przewijania malucha), a także w kameralnym (wyposażonym w lampkę z nastrojowym, ciepłym światłem, wyciszające słuchawki, zestaw do rysowania i drewnianą zabawkę logiczną) „pokoju wyciszeń” dla osób w spektrum autyzmu. 

Do wysokości osoby korzystającej z wózka inwalidzkiego przystosowano również wszystkie stanowiska obsługi. Jedno dedykowano specjalnie osobom głuchym oraz osobom niedowidzącym. Skorzystają tam one m.in. z usługi wideorozmowy z tłumaczem Polskiego Języka Migowego on-line, z pętli indukcyjnej, zbierającej i przesyłającej dźwięk bezpośrednio do aparatu słuchowego osoby niedosłyszącej, a także z białych i żółtych ramek do podpisu, przeznaczonych dla osób niedowidzących. W poczekalni, w ramach systemu kolejkowego, zainstalowano z kolei infokiosk wydający karnety z numerem stanowiska oraz tablicę informacyjną z systemem przyzywowym. Zaaranżowano również „kącik małego klienta”, z krzesełkami i stoliczkiem pełnym kredek, kart do rysowania, krzyżówek i gier logicznych. Czuwa przy nim dziecięca maskotka – psiak strażak. 

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj

Akceptuję
Akceptując cookies, wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.Administratorem danych osobowych użytkowników strony: https://www.nowiny.gliwice.pl są „Nowiny Gliwickie” Spółka z o.o. zwanym dalej NG.

Każda osoba fizyczna ma prawo do pozyskania informacji, czy i jakie jej dane są przetwarzane przez NG (https://www.nowiny.gliwice.pl/polityka-prywatnosci),jak również ma prawo dostępu do swoich danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia lubograniczenia przetwarzania. Nadto osoba ta ma prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do ich przenoszenia oraz cofnięcia udzielonej zgody, które będzie skutkować w momencie otrzymania przez NG stosownego oświadczenia.Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, kontaktując się z Administratorem Danych Osobowych NG poprzez adres e-mail rodo@nowiny.gliwice.pl lub za pomocą formularza kontaktowego nastronie: https://www.nowiny.gliwice.pl/redakcja-kontakt"