Marketing treści to forma reklamy oparta na wartościowych treściach. Materiały publikowane w ramach działań content marketingu spełniają trzy zasadnicze funkcje – informacyjną, reklamową oraz pozycjonującą. Pierwsza z nich dostarcza czytelnikowi jakościowych informacji. 
Funkcja reklamowa przedstawia potencjalnemu klientowi produkt lub usługę z jak najlepszej strony. Reklama jest wpleciona w tekst główny, co sprawie, że nie jest natarczywa i nachalna. Ostatnia funkcja – pozycjonująca – pozwala umiejętnie zamieścić link do pozycjonowanej strony w tekście artykułu. Chcesz wiedzieć więcej o marketingu? Wejdź na: https://www.internetum.com/marketing.

Content Marketing do Polski trafił stosunkowo niedawno. Początkowo był niedocenianą formą marketingu internetowego. Aktualnie różne instytucje oraz stowarzyszenia, które zajmują się badaniem internetowych narzędzi i zjawisk, starają się określić, w jakim kierunku rozwija się content marketing w Polsce oraz jak reagują na niego klienci. Liczne badania wykazały, że marketing treści w Polsce jest kojarzony z social mediami. Raport z badań pokazał, że content marketing w naszym kraju to obszar, w którym łączy się współpracę specjalistów od marketingu z dziennikarzami. 
Świat

Historia content marketingu rozpoczyna się pod koniec XIX wieku. Amerykański producent maszyn rolniczych – John Deere opublikował wtedy magazyn The Furrow. Gazeta przeznaczona była dla rolników,  zawierała liczne porady odnoszące się do skutecznego sadzenia i zbierania plonów. Bardzo szybko zyskała popularność. Obecnie tłumaczona jest na 12 języków i można ją kupić w 40 krajach. 
The Furrow zaliczane jest do narzędzi content marketingu, ponieważ przekazywało czytelnikom wartościowe treści na konkretne tematy. Dzięki gazecie John Deere stał się marką, która kojarzona jest ze specjalistycznym sprzętem dla profesjonalistów.
Obecnie content marketing jest dominującą strategią wielu marketerów. Przynosi wysokie zyski oraz trafia i pozyskuje sobie szerokie grono odbiorców. 




PROMOCJA 
wstecz

Komentarze (0) Skomentuj