Ten rodzaj telefonu działa w Gliwicach od 18 listopada. To inicjatywa miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Rady Seniorów Miasta Gliwice.
Powstał w szczególności z myślą o seniorach, którzy czują się samotni i potrzebują rozmowy. Odbierający go wolontariusze to także seniorzy, którzy najlepiej znają oczekiwania i problemy tej grupy mieszkańców.
Telefon życzliwości działa pod numerem 510-230-120 w każdy poniedziałek, w godzinach od 11.00 do 14.00. Wolontariusze będą też oddzwaniać do osób, które próbowały się połączyć poza dyżurem.
Linia może okazać się wsparciem dla gliwickich seniorów, którzy czują się samotni i potrzebują rozmowy. Pomoże także dowiedzieć się, jak i gdzie załatwić w mieście konkretną sprawę, poznać ofertę bezpłatnych wydarzeń kulturalnych czy nawiązać kontakt z innymi seniorami zainteresowanymi wspólnym spędzaniem wolnego czasu. Do końca roku telefon działać ma pilotażowo. W tym czasie koordynatorzy ustalą, jak dużym cieszy się zainteresowaniem, z jakimi problemami zgłaszają się dzwoniący i co należałoby usprawnić, aby działał jeszcze lepiej.
Do odbierania „telefonu życzliwości” wyłoniono 23 wolontariuszy. To osoby chcące pomagać innym, m.in. emeryci, którzy pracowali w zawodach opartych na kontakcie z drugim człowiekiem – radcy prawni, psychologowie czy nauczyciele. Podczas spotkań prowadzonych przez specjalistów z OPS (m.in. psychologa, pedagoga, socjologa, pracownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej) uczą się, jak odpowiadać na trudne pytania i reagować na silne emocje oraz jak radzić sobie z różnymi problemami. Dowiadują się też, gdzie szukać informacji, np. o możliwych formach wsparcia, działaniu miejskich instytucji, bezpłatnych wydarzeniach kulturalnych czy możliwościach przyłączenia się do różnych grup zainteresowań.
(UM Gliwice)
Komentarze (0) Skomentuj