Światowe marki w atrakcyjnych cenach. Tanie ubrania, buty, biżuteria, kosmetyki i inne artykuły. A wszystko w jednym miejscu. W 2018 r. w Gliwicach, w bezpośrednim sąsiedztwie Auchan przy ul. Rybnickiej, powstanie Silesia Outlet. Jest już gotowy projekt tego obiektu.

Prosta, jasna, geometryczna i maksymalnie funkcjonalna bryła będzie znakiem rozpoznawczym Silesia Outlet w Gliwicach. Projekt budynku centrum wyprzedażowego przygotowała IMB Asymetria, jedno z najbardziej znanych w kraju biur architektonicznych, które zaprojektowało obiekty tj. : Galeria Krakowska, Gemini Park Bielsko-Biała, Bonarka City Center, Futura Park Modlniczka w Krakowie. Silesia Outlet będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów. Projekt budynku zakłada powstanie bryły z charakterystycznym motywem szachownicy na elewacji.

- Piękna w swej prostocie, jasna, geometryczna bryła doskonale komponuje się z otoczeniem, stanowiąc uzupełnienie istniejącego już kompleksu handlowego. Motyw szachownicy na fasadzie będzie jej znakiem rozpoznawczym, dzięki któremu klienci z łatwością zidentyfikują i zapamiętają obiekt - komentuje Witold Gilewicz, członek zarządu IMB Asymetria, polskiego biura architektonicznego z dużym  doświadczeniem w projektowaniu wielu udanych obiektów outletowch, m.in. popularnego wśród klientów dobrze działającego outletu Kraków Factory.

 Obecnie biuro  projektuje jeden z największych projektów  handlowych we Wrocławiu. Projektanci Silesia Outlet skupili się na kluczowej dla klientów funkcjonalności obiektu. Konstrukcja budynku powstała na bazie koncepcji wewnętrznych uliczek, przy których zlokalizowane będą sklepy oraz punkty usługowe.

- Postawiliśmy na funkcjonalność bryły - jej układ jest czytelny, bazuje na koncepcji pieszego pasażu, przy którym mieszczą się sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne, ale też strefa relaksu i punkt opieki nad dzieckiem. Zgodnie z zasadami projektowania budynków użyteczności publicznej, zadbaliśmy o udogodnienia dla klientów, tj. rodzice z małymi dziećmi czy osoby z niepełnosprawnościami, oraz o wyeliminowanie wszelkich barier architektonicznych - dodaje W. Gilewicz. - Współczesna architektura centrów handlowych ma operować nowoczesnymi środkami wyrazu w taki sposób, by podkreślać charakter obiektu. Wszelkie systemy informacji wizualnej powinny być w nią wkomponowane, a sam budynek powinien stanowić integralną część otoczenia. Taki właśnie będzie Silesia Outlet – komentuje W. Gilewicz.

W liczącym 20 tys. mkw. GLA Silesia Outlet znajdzie się ponad 120 salonów znanych brandów odzieżowych oraz obuwniczych, oferujących produkty w cenie niższej o co najmniej 30 proc. niż w regularnych galeriach handlowych. Kluczem do komercyjnej pomyślności Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu na południu kraju, przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). Codziennie tę trasę pokonuje 50 tys. pojazdów. Prace budowlane rozpoczną się w II połowie 2017 roku, a otwarcie zaplanowano na rok 2018. Inwestorem projektu jest 6B47 Poland, firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro. Główny inwestor spółki 6B47 Real Estate Investors AG jest jednym z współwłaścicieli  imponującego wyglądem, usytuowanego pod Wiedniem Fashion Outlet Parndorf ze sklepami popularnych i ekskluzywnych marek.

Za wynajem Silesia Outlet odpowiada The Blue Ocean Investment Group (BOIG), agencja specjalizująca się m.in. w wynajmie powierzchni komercyjnych w centrach wyprzedażowych. To już siódmy outlet  komercjalizowany przez tę agencję.

- Znane marki handlowe doceniają potencjał centrów wyprzedażowych. Wysoka siła nabywcza regionu śląskiego, duża świadomość konsumencka i znajomość marek wpłynęła na wielkość Silesia Outlet. Przygotowaliśmy atrakcyjną dla najemców propozycję powierzchni handlowej, zlokalizowanej w całości na poziomie parteru, z doskonałą komunikacją i łatwym dostępem z parkingów obsługujących całą strefę handlową Silesia Outlet, Auchan oraz Leroy Merlin. Spotkaliśmy się ze sporym zainteresowaniem wielu znanych sieci handlowych nie tylko z sektora odzieżowego ale również sportowego, obuwniczego, bieliźnianego i gastronomicznego. Bardzo dokładnie dobieramy najemców bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w komercjalizacji centrów wyprzedażowych, aby atrakcyjna i zróżnicowana oferta modowa spełniała wymagania również tego najbardziej wymagającego klienta - mówi Ewa Ściubidło, Associate Director w BOIG.

Galeria

wstecz

Komentarze (1) Skomentuj

  • ikea 2017-01-11 12:10:29
    Ja tam bym wolała w Gliwicach sklep Ikea. Szkoda, że inwestor wybrał Zabrze. Nasze miasto chyba niewystarczająco walczyło...